Pazar, Kasım 13, 2011

Avokadolu Patates Salatası


Oldum oldum olası tren yolculuklarını severim. Başkalarının hayatlarını bir süreliğine de olsa ortak olursunuz. İlginç şeyler öğrenir, değişik dünyalar görürsünüz. Bundan on yıl önce iş nedeniyle haftada iki defa trenle 2şer saat gidiş - dönüş yoldaydım. O günlerden, daha doğrusu o yolculuklardan bir çok anı dışında iki tane de dostluk var hala bana kalan.
Geçen hafta tatil dönüşü İsvicre’ye trenle geri döndük. Hızlı trende çocuklu olduğum için çocuk kabininde yer ayırtmış yolculuğu biz bize geçirmiştik. Basel’den Zürih’e ise büyük kabinde yolculuk yapmak zorundaydık. Bu da bana yeni bir anı kazandırdı. Yanımızda bir çift oturuyordu. Bir zaman sonra bayanın yaptıkları ilgimi çekti. İçimden gülümsedim. Bayan öğretmendi ve öğrencilerin testlerini (Diktat) pazar günü müze gezisi dönüşü trende kontrol ediyordu. Bir süre sonra testlerin sonuçlarını da kendisine ait bir istatistik listesine not düştükten sonra bu kadar malzemeyi almak için çok küçük olan çantasından başka minik defterler çıkardı. Bunlar da çocukların elyazı testiydi. Onları kontrol ederken doktor olduğunu düşündüğüm eşinin istediği üzerine Şubat ayında ve Paskalya’da birer davete evet dedikten sonra tekrar çantasına yönelmiş ve içine defterleri kalemi yerleştirdikten sonra bir poşet çıkarmıştı. Az sonra gördüğüme inanamadım. Bayan iğne iplik çıkarmış ve sökülen ceketinin cebini dikiyordu. Trende artık beni birşey şaşırtmaz derken bu hazırlıklı bayan çok olumlu şaşırttı. İşte böyle; çalışan bayanlar söküklerini ne zaman dikiyor diyorsanız söyleyeyim, Basel’daki Sanat Müzesi’deki aktüel sergiden Zürich’e dönerken bir saatlik yolculukta hallediyor ev işlerini.
Pratik hanımlara pratik tarifler deyip salata tarifi vermeli bu hafta. Patates Salatası temel malzemelere ek olarak her evde farklı şekilde yapılan bir lezzet. Bu avokadolusu. Bu salata yalnız yenileceğinde biraz daha zenginlestirilebilecek bir tarif. Bu şekliyle et, tavuk şimdi vakti gelen balık yanında iyi giden bir tarif. Avokado yapısı nedeni ile herkesin hoşuna giden bir meyve değil fakat seveni için leziz bir salata. Afiyet kolay olsun!


Avokadolu Patates Salatası
• 750-800 gr. orta boy taze patates
• 2-3 adet olgun avokado
• yarım demet maydanoz veya taze kişniş
• acı kırmızı pul biberi
• tuz, taze öğütülmüş karabiber
• 2 adet limonun suyu
• Sızma zeytinyağı
1. Patatesleri iyice yıkayın ve bol suda haşlayın.
2. Soğuyunca, kabuklarını soyun ve küp küp kesip, bir salata kasesine yerleştirin.
3. Avokadonun kabuğunu soyup çekirdeği çıkarın. Bunu da küp küp kesip patateslerin
üzerine koyun.
4. Doğranmış otu üzerine ekleyin.
5. Baharatları, limon suyunu ve sızma zeytinyağını ekleyip, dikkatliçe hafifçe alt üst edin. 20
dakika dinlendirin.
6. Üzerine tekrar sızma zeytinyağı gezdirip servis edin.

6 misafirim demis ki:

Blogger Betül Kara said...

Merhabalar,

Sitenize reklam vermek istiyoruz. Benimle iletişime geçebilirseniz çok sevinirim.
betul@dgmaxinteractive.com
Mail adresinizi bulamadığım için buraya yazıyorum kusura bakmayın.

18:12  
Blogger NİRVANA said...

avokado seven biri olarak salatayı cok sevdim....trende sökük dikme olayına hayran kaldım dogrusu...bende her gün neredeyse 3 saat otobüsteyim...istanbulda sökük diktiğimi düşünsene gülerler herhalde...

10:01  
Blogger Sibel said...

Çok severim avokadoyu, patatesle çok uyumlu olduğuna eminim, ilk fırsatta yapacağım bunu. Sevgiler Dilekciğim..

17:27  
Blogger Dilek'ce said...

Dr. Nirvanacigim, eglence olur iste;) Begenmene sevindim.

Sibelcigim, tesekkürler umarim begenirsin yaptiginda. Vimlenmis tohumlarin varsa mesela tere gibi o da yakisiyor bu salataya.

Sevgiler

10:47  
Blogger Sibel said...

Yaptım harika oldu tabii ki:) Tijen ablanın da bir su tereli salatası vardı, tahmin ediyorum çok yakıştığını. Organik pazarda bulursam deneyeceğim muhakkak:)
Mutlu yıllar Dilekciğim...

14:23  
Blogger Dilek'ce said...

Sibelcigim ben bir de tavuklusunu yaptim ayni salatanin o da yakisti :)
Sevgiler

21:41  

Yorum Gönder

<< Home